Sunday, April 19, 2009

~JALAN ITU BUKAN MUDAH~


Semalam jumpe En Hakim (Pen. Pengurus Asrama) dengan Lela, bincang sikit pasal program yang akan diadakan di Masjid Putra pada 20 Jun 2009 ni(Sabtu) insya Allah...( Ya Allah Jadikanlah ia satu kenyataan kerana ku mahukan pelapis-pelapis untuk pendokong dakwah lahir dari golongan ini).

Terima kasih sangat-sangat pada En Hakim, beliau dah ibarat bapa kepada kami. Segala masalh berkaitan asrama dan masyarakat kolej kami kongsi bersama, terasa keprihatinan yang hadir itu bagai satu anugerah untuk kami berusaha dan terus berusaha untuk meng'ISLAH' masyarakat kolej dan sekitarnya. Dalam masa yang sama, saya ada mengutarakan kepada En Hakim tentang program yang dianjurkan oleh Aman Palestin pada 9 Mei ini. Tapi En Hakim nasihatkan saya dan Lela supaya hentikan sahaja hasrat saya itu kerana takut akan timbul masalah di kemudian hari.

Sekarang saya agak masih kurang pandai membaca senario yang berada di USIM ni, tapi ramai sahabat handai saya, guru-guru saya, ustazah saya dan sahabat seperjuangan saya sering mengatakn bahawa USIM ni, susah betul nak bawa masuk sinar dakwah...
Walaupun begitu...dalam pemerhatian dan penelitian saya, keadaan yang sukar dan agak mencabar (bagi diri saya) ni tak delah dapat menandingi kehebatan mehnah2 pada zaman Rasulullah saw dahulu. Zaman Nabi lagi susah untuk sebarkan dakwah. Alhamdulillah.. Walaupun sekatan-sekatan zahiriah ini wujud, sebenarnya ia tak menjadi penghalang utama dalam penyebaran dakwah.

Saya melihat dalam kolej Nilam Court ini, bamyak gerakan-gerakan yang ada, pelbagai u***h, banyak aktiviti luar dan sebagainya. Nampaknya agen-agen dakwah itu ada..Terima kasih sahabat seperjuangan seakidah.


Saya amat mengharapkan kalian membantu saya dalam menyebarkan kefahaman Islam kepada sahabat-sahabat anda. Saya tidak kisah di mana jalan anda dan siapa anda, tapi yang penting sumbangan anda untuk mengislah kawan-kawan sangat-sangat dihargai. Kerana saya tahu, saya tak mampu untuk memantau dan menasihati semua orang walaupun itu adalah tanggungjawab saya setelah ditaklifkan sebagai Biro Pembangunan Insan.
~ ISLAH NAFSAK WA AD'U GHAIRAK~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...