Saturday, April 11, 2009

.: Sedarlah wahai diri ini..:.

Hari ini, seperti hari-hari biasa...aku masih lagi berperang dengan jiwaku yang tak tentu hala ini..jika difikir-fikir mahu saja dibuang hati ini...

kerna, kerna kehadirannya kekadang aku merasakan hidup ku ini hanya mengikut hati dan perasaan..dan bukannya mengikut aturan Tuhan..

Aku rasa ingin bebas..ingin bebas..dari kongkongan wahyu..mahupun panduan Ilahi..argh!!!itu semua SYAITAN!

tidak! hakikatnya aku perlu dan aku bergantung hanya padaNya...

Ya Allah..Engkau lah tempat aku bergantung..

Allah Maha Besar lagi Mengasihani

Petang tadi,,Allah menggerakkan aku untuk membaca buku Karangan Fathi Yakan..hakikatnya aku banyak sekali buku karangan beliau..cuma aku je yang tak nak baca..

Betapa lembut dan indah bahasa yang digunakan dalam nukilan beliau..

Ya Allah betapa berjasanya beliau..dalam menghidup dan meniup roh2 muda-mudi..
agar kuat dan teguh dan tanah menghadapi dugaan dunia yang menyimpang dan penuh pancaroba ini..

TQ Ya Sheikh...

Walaupun engkau tidak hadir sebagai mursyid ku jauh sekali menjadi murabbiku..

bahkan hakikatnya kau telah lakukan semua itu demi mengembangkan Islam ke seluruh pelosok bumi Allah ini..

JZKK Ya Sheikh...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...