Tuesday, February 22, 2011

Allah sedang berbicara denganmu..

Beratnya terasa jiwa pada hari ini..berat kerna masalah bertimpa2, atau berat kerna memikirkan hal ehwal anak2 mutarabbiku..atau berat kerna memikirkan tanggungjawab untuk membentangkan taklifat pada petang ini..

Berdebar2 nya rasa hati ini..berdebar dengan keputusan anak mutarabbiku..berdebar juga untuk pembentangan petang ini. Walau bagaimanapun..debaran petang ini tidak sekencang debaran penangan anak mutabbiku..apa2 pun..semuanya membuatkan jiwa ku ini tidak duduk diam tenteram tiada sakinah seperti sebelum2 nya..(T_T)

Ya Allah..perkuatkanlah jiwaku perkukuhkanlah jiwaku..ku harap sangat2 bantuan sisipan dari mu Sang Pencipta ku..hanya Engkau sahajalah sumber kekuatan ku ini..

……………………………………

Tiba2..pegawai yang memberi taklifat itu memohon untuk menunda pembentangan kami..ke suatu masa yang tidak diketahui bila la pula masanya..

Ya Allah..seronok nya rasa jiwa..seolah2 telah terjatuh satu batu dari pundak ini..

…………………………………..


Teringat pula episod malam tadi (x dapat mendatangkan diri ke mesyuarat mukhayyam PEMBINA)..ya Allah..maafkan diriku akhawat semua..tentu saja akhawat semua dah tak tahu nak selesaikan macam mana lagi masalah aku ini..

Macam2 pula mehnah yang dilalui..


Difikir2 memang aku nak pergi ke mesyuarat itu..tetapi hati ini sebenarnya tidak mahu menimbulkan kekusutan dan pertelingkahan hati dengan kekandaku…

Allahu rabbi peliharalah hubungan kami adik beradik peliharalah tali persaudaraan antara kami….

Aku tetap jua menyayangi kekandaku juga rakan2 seperjuanganku..



tiDakKan mIsKIn jikA meMbeLA ISLAM......TIdak hiNA meRIBA kebeNaraN yang MULia...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...