Sunday, April 12, 2009

~My Classmates~


ini kumpulan presentation Family Law saya (yang tengah tu Mdm haliza)

bersemangat betul Lela bersyarah..

3 April lalu~adalah hari terakhir kelas Family Law...dan kami ditaklifkan satu tugasan sebelum mengakhiri kelas kami untuk subjek berkenaan.

Yeah!kami ditugaskan untuk buat legal council by grouping..alhamdulillah..budak2 dalam group saya ni bagus & excellent termasuklah saya sendiri(angkat bakul tu)..hehe..

Ape pun sebenarnya tak sempat nak buat persiapan yang bagus sebab malam sebelum nak presentation ni ada orang kene histeria..nak dijadikan alasan..tak sempat nak kumpul point ape nak cakap masa jadi legal council..

Dapat pula client yang tiga suku tak sangka kreatif betul kumpulan yang lagi satu..kitorang guna client kumpulan lain...barulah dapat tunjuk belang masing-masing..nak kene jawab soalan-soalan client yang ntah ape2 ntah..sabar jela.....

Ape pun jadi legal council secara paksa rela ni..memberi saya sedikit sebanyak pengalaman dalam diri saya ni. Sebenarnya saya sangat suka bercakap, tetapi saya sangat sangat khuatir kalau isi percakapan saya tidak beri manfaat pada orang lain (merapu je pandai..)

Pengajaran daripada legal council:
  • melatih diri jadi berani
  • tampil kehadapan
  • yakin dengan kebolehan diri walaupun ( tak berapa pandai)
  • melatih bercakap dengan sopan walau dalam apa jua keadaan
Sebenarnya legal council bukanlah perkara asing di dengar oleh telinga saya..cuma ia perkara luarbiasa untuk saya adaptasikan..sebabnya selalunya yang terlibat dengan aktiviti ni, pelajar yang ambil course "pure law" je..saya ni tak lah macam mereka..

Tapi..bolehlah cuba lain kali...tak gitu

Bak kata pepatah
Blockquote
Belakang Parang Kalau diasah akan Tajam Jua....



2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...