Wednesday, June 10, 2009

Impian?



Alhamdulillah Segala Puji Hanya UntukNya..

7 Jun 2009

Dapat juga sertai riadhah Pembina baru-baru ni, walaupun kami dari USIM dua kerat je..dapat juga menyambung silaturrahim dengan pelajar-pelajar UIA..seronok sangat dapat bertemu dengan adik-adik tu..

Dalam usia yang muda, dah punyai kesedaran bagaimana untuk menyumbang sesuatu untuk Islam..saya? umur sebegitu masih di awang-awangan ingin menggapai cita-cita dunia saya...

Pagi itu, sebelum kami beriadhah, selingan tazkirah menyerikan dan memberkati lagi riadhah kami..Kami diingatkan tentang Mukmin Qawiyy..

Disebutkan dalam sebuah hadis Nabi s.a.w. yang bermaksud: Mukmin yang terbaik adalah mukmin yang kuat, bukan mukmin yang lemah.

Dalam tazkirah ini, diingatkan tentang penjagaan kesihatan badan, tuntutan jasmani dan rohani, juga didedahkan tentang peranan Pembina dalam masyarakat kini. Bukanlah untuk memperjuang nama Pembina, tapi ingin menjulang kembali syariah Islam..walaupun pada dasarnya tampak dangkal dan seperti tidak percaya..inilah dia salah satu usaha yang kecil yang dibuat oleh banyak orang agar Islam kembali menjadi perlembagaan pertama di seluruh dunia.

Seronok dapat sama-sama bermain: main badminton dan piring terbang.....

8 Jun 2009

Jumpe Puan Roslizawati. Hantar paper work. Terima kasih kak munirah. Banyak sangat membantu saya. Banyak beri dorongan dan tunjuk ajar pada saya yang sememangnya cetek ilmu dalam bidang pengurusan.

9 Jun 2009

Alhamdulillah..Dapat lebih mengenali Asiah, Nurul, dan sudah tentunya sahabat Nurul: Hafizah..Juga dapat menyambung silaturrahim dengan Kak Zila. Beliau dari Perlis. Mahu memperkenalkan anak buahnya, Najwa. Alhamdulillah..Moga ukhuwah antara kita semua tiada penghujungnya...

Dan yang paling best~balik rumah pada hari tersebut..

Dan bersyukur sangat Ya Rabbi...paper work lulus! Masya Allah..ini semua berkat dorongan dan sokongan kak Munirah...dan sahabat-sahabat yang lain(nampaknya kene belanja mereka ni..)

Minggu depan...akan balik ke Nilai(betul-betul balik) untuk persediaan menyambut adik-adik degree...

Ahlan ahlan ya akhawati...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...