Wednesday, May 6, 2009

......Dilema Seorang Anak.......

Hari ini, dah masuk hari ke 4 saya meninggalkan emak saya di kampung ditemani oleh kakak saya sekeluarga selepas pemergian arwah abang saya baru-baru ini. Kalau ikutkan hati, saya tak boleh biarkan emak saya keseorangan di kampung memandangkan saya adalah satu-satunya anak bongsu beliau untuk bersama-sama berkongsi rasa dan masalah.

Tapi tugas saya di sini (N9) sangat menuntut saya untuk berkorban masa, tenaga dan fikiran memandangkan keadaan di sini begitu amat2 memerlukan saya. (macamlah org penting sangat!perasan la tu).

Tapi itulah hakikatnya, dengan taklifat saya sebagai Biro Pembangunan Insan di Kolej juga tak kurang hebatnya menjadi penggerak untuk dakwah Islamiyyah di N9 benar2 membuat diri saya tersepit dengan status saya sebagai seorang anak.

Saya amat2 takut, dengan kesibukan saya di sini saya tidak sempat berbakti kepada emak saya itu....menjaga kebajikan beliau, makan minum beliau, kesihatan beliau, dan apae2 sahaja yang berkaitan dengan beliau.

Memang tidak dinafikan, ajal itu akan menjemput kita pada bila2 masa sahaja dan di mana sahaja kita berada....tapi saya tidak mahu menyesal dengan diri saya sendiri yang tidak pandai membahagikan masa antara keluarga dan dakwah. Yang pastinya kerja dakwah bukanlah masalahnya. Tapi yang menjadi punca masalahnya adalah diri saya sendiri...
yang masih belum dapat lagi menyempurnakan 10 Muwasofat Tarbiyyah....



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...