Saturday, May 2, 2009

.:: PEMERGIAN MU TANPA KU DUGA ::.


yang tengah tu la arwah abg saya memakai baju putih~kali terakhir menyambut raya idilfitri di kampung
" mak ada tak mat? aku nak wish birthday mak ni..."

" mak da tidur la dik..kenape?? dah insaf ke...takpe-takpe..aku cadangkan kau beli kad hari jadi dan beritahu mak yang kau dah insaf tak jadi berhenti belajar.."

"kahkahkah..kahkah.."

Ini adalah slot perbualan yang terakhir antara saya dan arwah abang saya yang baru sahaja menghembuskan nafasnya yang terakhir pada 24 April 2009 yang lalu.

Memang pemergiannya sangat mengejutkan saya. Saya ada mensyuarat pada waktu itu dan tak sedar ada beberapa panggilan yang menghubungi saya untuk memberitahu akan kematian abang saya (mamat).

Beliau meninggal dunia disebabkan oleh penyakit 'meningo encephalitis'. Maknanya radang otak.
Begitulah menurut pensyarah yang mengajar saya...Abang-abang saya yang lain pun tak sempat nak tanya pada doktor yang rawat beliau. Jadi saya pun tanya panda pensyarah saya yang mengajar saya Food Sciene.

Selepas pemergian beliau ni, memang tak dapat dinafikan sesiapa sahaja yang ada hubungan dengan beliau pasti rasa seperti apa yang saya rasa sekarang..kosong..sepi..sunyi..Tapi yang paling berat menanggung semua ini adalah emak saya..Beliau tentunya lebih berpuluh kali ganda rasa sedih berbanding yang lain...

Memang benar.. JANJI ALLAH ITU PASTi...



Kematian adalah satu peringatan yang besar dan berat lebih-lebih lagi bila kita kehilangan orang yang tersayang..

Kuasa Allah tiada siapa yang dapat sekat..
Memang itulah takdirnya dan telah tertulis sejak azali..
Cuma kita sebagai yang hidup kena redha dan teruskan hidup untuk gapai redha Nya dan kembali ke SYURGANYA...

AL-FATIHAH....

UHIBBUKA FILLAH YA AHMAD SYARIFUDDIN~MOGA KITA SEMUA BERTEMU DI SYURGANYA~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...