Monday, May 18, 2009

:: Konklusinya... ::


Apa yang saya dapat dari konvensyen tersebut?

Ok, pagi tu saya terlepas satu slot, tapi antara isi ceramah tersebut menyentuh tentang boikot. Seramai lebih 3000 peserta yang ada dalam Dewan Merdeka, PWTC itu diseru agar boikot produk-produk yang ada menyumbang saham kepada AS dan Israel.




Banyak la kan barangannya…kalau disebut di sini memang berjela-jela la kan. (Tapi bila menyoal diri sendiri apakah ia diaplikasikan dalam keluarga? Memang sukar untuk jadikan reality sebab kuasa berbelanja semua pada orang tua. Kalau diri sendiri tu, Insya Allah la kan)

Selepas itu, slot Dr. Azzam al-Tamimi. Beliau merupakan Pengarah Institute of Islamic Political Thought, London. Antara perkara yang disebut dalam konvensyen tersebut ialah berkaitan Projek Zionis ini adalah projek memerintah dunia. Beliau mengatakan bahawa semua percaya bahawa zionis sekarang menguasai dunia. Tapi semua alpa dan leka bahawasanya secara hakikatnya, ALLAH lah yang menguasai kita semua. Apa yang kita nampak ini adalah dari mata kasar kita sahaja.


Beliau juga ada menyindir pimpinan-pimpinan Islam yang berada sekitar Palestin sebagai ZIONIS MUSLIM…mereka tak lain tak bukan…MAHMUD ABBAS dan HOSNI MUBARAK…

Ada satu soalan yang dilontarkan oleh peserta. Peserta tersebut menyebut yang Dr. Azzam tak percaya pada Imam Mahdi dan kenapa. Kalau tak silap saya (Insya Allah tak silap sebab Dr. Azzam speaking English) Dr. Azzam menjawab, dia bukan tak percaya, tapi hadis yang menyebut tentang Imam Mahdi itu adalah hadis dhaif. Jadi beliau tak nak tunggu dan tunggu akan kehadiran Imam Mahdi tanpa berbuat apa-apa, tidak berusaha, bermalas-malasan, biar sahaja Islam ditindas! Beliau tak nak biarkan sahaja Islam begitu. Beliau kata kita mesti sama-sama bekerja untuk Islam dan selamatkan Islam. Lagipula Allah telah berfirman dalam Surah Taubah: 105:


"Dan Katakanlah (Wahai Muhammad): Beramalah kamu (akan Segala Yang diperintahkan), maka Allah dan RasulNya serta orang-orang Yang beriman akan melihat apa Yang kamu kerjakan; dan kamu akan dikembalikan kepada (Allah) Yang mengetahui perkara-perkara Yang ghaib dan Yang nyata, kemudian ia menerangkan kepada kamu apa Yang kamu telah kerjakan".

Beliau juga ada menyentuh tentang tarbiyyah. Kita semua kene menyediakan manusia, tapi isunya di sini manusia yang macam mana?? Sebab manusia tersebut yang perlu menjadi pengubah dunia dan mendidik generasi.

Perjuangan untuk memartabatkan Islam supaya berada di tempatnya bukan kerja sehari dua dan bukan mudah. Bukan satu masa yang singkat…
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ok. Slot yang saya sempat take note adalah slot alu-aluan dari Pengerusi Eksekutif Aman Palestin merangkap Presiden ISMA iaitu Ustaz Abdullah Zaik bin Abd. Rahman. Beliau pula menyebut serba-sedikit tentang sejarah kedatangan Yahudi ke bumi suci Palestin. Sebenarnya kedatangan mereka ke sana adalah untuk menempuh satu hari iaitu hari al-ghadhab (terima sumpahan tuhan).



Panel seterusnya ialah Prof. Dr. Mohsen Soleh. Beliau merupakan Pengarah Besar, Pusat Penyelidikan dan Pengajian, Az-Zaytouna Lubnan. Apa yang menarik dalam speech beliau, beliau ada menyebut tentang ancaman-ancaman yang dihadapi Israel; mereka semua sekarang di tentang oleh Penentang Sayap Kiri ie HAMAS, ISLAMIC JIHAD..juga kebangkitan kesatuan-kesatuan Islam, Negara Israel ini bergantung hanya kepada kekuatan tentera berbeza dengan tentera Islam yang bergantung pada kuasa yang tertinggi..RABBUL JALIL..belia-belia Israel penakut dan pengecut! Mereka sembunyi dalam kereta kebal dan takut nak keluar sehinggakan mereka ini memakai pampers (ni yang nampak sangat pengecut nye diorang ni..harap je kereta kebal canggih, tapi hati macam semut!)I


tulah bezanya dengan umat Islam yang mengejar SYAHID...ALLAHUAKBAR!


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bila mana saya jejakkan kaki di PWTC tempohari, saya merasakan satu semngat baru yang menjalar di tubuh saya..seolah-olah meremang bulu roma saya..berjumpa dengan sahabat-sahabat seperjuangan, menaikkan semangat saya untuk terus berada dalam jalan dakwah ini yang tidak menjanjikan apa-apa keuntungan di dunia ini. Tapi bila Allah telah menawarkan jual beli ini, saya ingin buat saham saya di akhirat kelak!! Moga ini adalah satu jawapan untuk saya bentangkan pada ALLAH..ini baru usaha yang sangat kecil..mungkin tak sampai sebesar zarah..tapi saya amat bersyukur dapat juga peluang untuk berniaga ni. Teringat firman Allah;Surah Taubah: 111:


"Sesungguhnya Allah telah membeli dari orang-orang Yang beriman akan jiwa mereka dan harta benda mereka Dengan (balasan) Bahawa mereka akan beroleh syurga, (disebabkan) mereka berjuang pada jalan Allah maka (di antara) mereka ada Yang membunuh dan terbunuh. (balasan syurga Yang demikian ialah) sebagai janji Yang benar Yang ditetapkan oleh Allah di Dalam (Kitab-kitab) Taurat dan Injil serta Al-Quran; dan siapakah lagi Yang lebih menyempurnakan janjinya daripada Allah? oleh itu, bergembiralah Dengan jualan Yang kamu jalankan jual-belinya itu, dan (ketahuilah bahawa) jual-beli (yang seperti itu) ialah kemenangan Yang besar".


JZKK pd PEMBINA PUSAT dan AMAN PALESTIN atas usaha sama menjayakan konvensyen tersebut…

Moga usaha kalian akan menyumbang kepada kemenangan ISLAM suatu masa nanti!:)


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...